6 sep 2022

Her er et fællesskab, man ikke finder mange andre steder

Julie til Sct. Hans

Her kan man prøve rigtigt mange forskellige ting, hvis man har et åbent sind.

Julie Ravn, 47 år er fra Viborg og på 14 ugers højskoleophold på Struer Højskole.

“Jeg startede med at booke et 6 ugers ophold, men så har jeg forlænget det til 14 uger for jeg havde lyst til mere, meget mere.

Jeg fandt skolen for nogle år siden, hvor jeg havde brug for et vægttab. Så det med maden har stor betydning for mig. Her er køkkenet suverænt – vi er altid spændt på, hvad vi skal have, og hvad vi skal lave.

Vi får både kostråd og kurser i hurtig og nem mad, man kan tage med hjem og bruge lige efter.

Fællesskab på tværs af alder

Men det handler rigtig meget for mig om, at det er en skøn måde at være sammen på. Her er et fællesskab, man ikke finder mange andre steder – på tværs af aldersgrupper og det, man ellers laver i livet. Man gør ting sammen, man hjælper hinanden og her kan man altid finde nogen at snakke med.

Julie i gult sammen med andre elever i højskolens have.

Nye oplevelser

Der er også masser af oplevelser, hvor man lærer noget nyt. Der er spændende udflugter, der giver nye indsigter og inspiration.

For mig handler det i dag meget om det kreative – og her er der mange muligheder på skolen. Det er tredje gang, jeg er her, og jeg regner med at komme igen. Der er så mange ting at vælge mellem, senest er jeg blevet interesseret i fotografering.

Julie havde havkajak som valgfag

Du kan selv bidrage med ideer

Man får også mulighed for at være med til at arrangere ting og komme med forslag, hvis der er noget man har lyst til. Det førte bl.a. til en biograftur her forleden.  Det er helt op til dig, hvad du kan tænke dig. Hver gang du er her, sker der noget nyt. Det er en god investering i et godt liv og en god måde at etablere et fællesskab på.

Skal du på højskoleophold?

På Struer Højskole har vi lange højskoleophold hvert forår og efterår. Opholdene er typisk fra 6 til 15 uger, og fyldt med spændende valgfag, inspirerende indslag og spændende oplevelser.

Du kan læse mere og se hvornår næste opstart er HER