Faciliteter

Faciliteter på- og omkring højskolen

Værelse på Struer Højskole

Skolen & værelserne

Vores hovedbygning har tidligere fungeret som plejehjem. Derfor er der flere gode fællesrum og stuer, og vores værelser er store (15-20 m2). Alle værelser har eget bad og toilet. Vi har 6 dobbeltværelser og 31 enkeltværelser.

Værelserne er forskelligt møbleret. Der er en seng, sengebord, skrivebord med stol, lamper, lænestol og på nogle værelser en sovesofa. Badeværelset er rummeligt, og helt dit eget. Værelserne ligger på højskolens gange, så du er tæt på undervisningsstederne, fælles opholdsstuer, vaskerum, køkken og undervisernes kontorer.

Skal du være her længe er du velkommen til at medbringe genstande der kan gøre dit værelse lidt mere personligt og hyggeligt under dit ophold.

På skolen har vi mange dejlige faciliteter bl.a. vores egen hal, det skønneste yogalokale, kreativt værksted og selvfølgelig undervisningskøkken, foredragssal og fælles opholdsstue.

Gæster er velkomne
Din gæst kan sove på dit værelse uden beregning, men det koster 50 kr. per måltid. Hvis du får besøg, beder vi dig om at oplyse det til én af vores undervisere, så køkkenet kan få besked. Hvis vi har et ekstra værelse, kan det lejes for 200 kr. per nat.

Internet og TV
Der er gratis trådløs internetforbindelse på alle værelser. Skolen har to fælles TV-stuer, hvor man kan hygge sig i fællesskab. Der er ikke TV på værelserne.

Vaskerum
Du kan frit benytte vores vaskemaskiner og tørretumbler. Du skal selv medbringe sæbe. Derudover har vi et tørrerum.

Rengøring
Der er altid rengøringsmidler og støvsuger tilgængeligt. Vi forventer, at du holder dit eget værelse mens du er på Struer Højskole. Vores rengøringsdame gør rent på fællesarealer, og kursisterne hjælper i mindre omfang.

Elcykler

Vi har 5 elcykler (Batavus Genoa e-go), som kan lånes på vores kurser

Svømmehal

Struer svømmehal ligger 1 km fra skolen. Læs mere om svømmehallen her: www.struerenergipark.dk/5/svoemmehal

Fjorden er altid åben.

Omgivelser

Du kan besøge masser af skønne steder i Struer og omegn. Der er cirka 21.000 indbyggere i Struer Kommune, som består af Struer by, omkringliggende byer og halvøen Thyholm. Der er store muligheder for at opleve den unikke natur som Limfjorden, Venø, Jegindø eller tage på vandretur ved Kilen eller i Klosterheden.

Ud over den fantastiske natur er der mange kulturelle oplevelser at gå på opdagelse i som koncerter på Gimsinghoved eller i Folkets Hus, den verdensberømte fabrik Bang & Olufsen eller se den fabelagtige udstilling om B&O på Struer Museum.

Du kan læse mere på Visit Vestjyllands hjemmeside. På kommunens hjemmeside finder du også en guide til turister med gode links til seværdigheder og andre nyttige sites.

Du kan også se Struer-top-10 listen på Tripadvisor.

Nyttige links