Kost og allergier

Sund mad

Alle vores højskolekurser er med fuld forplejning. Vi går meget op i dejlig velsmagende mad, og serverer tre hovedmåltider og lejlighedsvise mellemmåltider. Frisk frugt kan du altid finde, sammen med kaffe og the.
Vi serverer varm middagsmad til frokost, og kold anretning til aften. Der er mulighed for et vegetarisk alternativ. Madplanen tilrettelægges efter bl.a. bæredygtighed, årstidens råvarer og mindre madspild.

Allergier og kosthensyn

Vi kan tage hensyn til Lactose- og glutenallergi i kosten, ligesom vi kan tilbyde vegetarisk kost.
Informer os gerne hurtigst muligt om allergier og præferencer, sådan at vi har mulighed for at planlægge alternativer.
Kosthensyn vil primært være i forhold til hovedmåltiderne. Der bliver ikke lavet særlige alternativer til mellemmåltider, men frugt er altid tilgængeligt.

Øvrige allergier vil vi gøre vores bedste for at tage hensyn til, og det er også muligt at have egne fødevarer med og låne køkkenet.

Er du i tvivl om ingredienser i maden er du altid velkommen til at spørge køkkenet.

Allergier meddeles til skolens køkkenleder Laila i forbindelse med tilmelding.
Hun kan kontaktes på laila@struerfrifagskole.dk

Madværkstedet 1 og 2

Ønsker du selv at prøve vores smagfulde mad, kan du købe vores populære kogebøger her i webshoppen.

Madplaner

Gratis madplaner med indkøbsliste finder du ligeledes her på siden.