Arrangementer

Højskoleaftner

“Celler deler os” Online foredrag

Tirsdag d. 21. november – Kun for elever

Tag med på en rejse i cellens historie og bliv klogere på cellens kontrolsystemer. Du vil også blive introduceret for den éncellede svamp som udgør vores bagegær, ’Saccharomyces cerevisiae’, som forelæseren anvender i sin forskning til at undersøge cellens kontrolsystemer. Forskerne forsøger at ”keep it simple” ved at bruge gærceller, men utrolig nok har en gærcelle og en menneskecelle uhyre meget tilfælles.

Foredraget bliver livestreamede fra Aarhus Universitet – og vi ser med fra højskolen

AFLYST – Yoga-koncert v. Ensemble Midtvest

Torsdag d. 23. november kl. 19 – Åbent arrangement

Arrangementet er desværre aflyst pga. sygdom. Dyrk yoga til live klassisk musik. En unik og uforglemmelig oplevelse.

Struer Højskole og Ensemble MidtVest byder på en gratis yogakoncert for alle aldre.

Musikerne er Charotte Norholt, fløjte, Sanna Ripatti, bratsch, Nicolas Dautricourt, violin og Yavor Petkov, fagot.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Tilmelding via emv.dk

“Om-sorg” foredrag v. Dorte Vilsgaard

Mandag d. 27. november kl. 19

Psykolog Dorte Vilsgaard har begået det, hun kalder en letlæst bog om sorg. En bog, der kan gives sammen med kondolencebuketten.

Baggrunden for den 50 sider lange bog, som har fået titlen “En lille bog Om-sorg”, er helt overordnet Dorte Vilsgaards 15 år som psykolog, og så er det notater fra to måneders samtaler med folk i sorg.

Foredraget handler om hvordan man får en god sorgsnak, og hvad man kan gøre for andre i sorg.

“Førstehjælp i praksis” v. Forstander Claus Hansen

Mandag d. 4. december

Claus Henry Hansen har i mange år været frivillig første hjælps instruktør i Røde kors.

Julefortællinger v. Vestjyllands fortællere

Mandag d. 18. december kl. 19- Gratis åbent arrangement

Vestjyllands Fortællere er en gruppe af mennesker med interesse for den levende mundtlige fortællekunst. Vi kommer forskellige steder fra i det midt- og vestjyske og enkelte fra Thy. De fleste er udøvende fortællere, nogle mere erfarne end andre, men alle har vi historiefortællingen med i rygsækken på én eller anden måde.

Tilmeldning til thomas@struerhojskole.dk

A Gingerbread House Beside a Lit candle

Kontakt mail@struerhojskole.dk eller 9785 0822 for yderligere information.