Afbestilling

Betalings- og afbestillingsvilkår, Struer Højskole
(pr. 1/11-2020)

Hvis du får brug for at melde afbud, skal du give Højskolen besked hurtigst muligt, på telefon 97 85 08 22 eller på mail@struerhojskole.dk.

Du har mulighed for at tilmelde dig vores kurser enten via vores webshop eller ved at kontakte vores administration.
Tilmeldinger er først bindende når betaling er gennemført.

Se mere herunder

For korte kurser på 5 uger og derunder gælder:

Tilmelding og betaling korte kurser

Når du tilmelder dig et kort kursus via webshoppen forfalder betalingen samtidig.
Du modtager herefter en tilmeldingsbekræftelse fra administrationen.

Når du tilmelder dig via administrationen, får du en tilmeldingsbekræftelse inkl. betalingsinformation.
Kursusbetalingen i sin helhed forefalder jf. dato i tilmeldingsbekræftelsen, og senest 4 uger før kursusstart.
Obs: Vi sender ingen bekræftelse på modtagelse af betalinger.

OBS: Ved sen tilmelding – kontakt administrationen for nærmere information.

Afbestilling korte kurser

Hvis du afbestiller dit kursus tidligere end 3 uger før kurset starter har du to valgmuligheder:
Du kan få udstedt et gavekort på det fulde beløb, eller, mod et ekspeditionsgebyr på 500 kr., få udbetalt din indbetaling.

Hvis du afbestiller dit kursus mindre end 3 uger før kurset starter har vi ikke mulighed for at refundere din indbetaling. Du får til gengæld et gavekort, svarende til din indbetaling minus et ekspeditionsgebyr på 500 kr. pr. kursusuge.
Gavekortet kan du frit anvende ved anden lejlighed eller, efter aftale, overdrage til en anden.

Får du brug for at afbryde dit ophold undervejs kan vi desværre ikke refundere kursusprisen. Vi anbefaler at du tegner en rejseforsikring som kan dække udgifterne fx ved opstået sygdom eller andet.
Vær opmærksom på at du altid hæfter for hele kursusprisen.

For lange kurser på 6 uger og derover gælder:

Tilmelding og betaling lange kurser

Du har mulighed for at tilmelde dig vores lange kurser enten via hjemmesiden eller administrationen.

Når du tilmelder dig et langt kursus modtager du en tilmeldingsbekræftelse fra administrationen inkl. betalingsinformation.
Obs: Vi sender ingen bekræftelse på modtagelse af betalinger.

I forbindelse med tilmeldingen indbetales der straks et tilmeldingsgebyr på 4.500 kr., som binder tilmeldingen og som indgår i betalingen. Restbeløbet indbetales senest 4 uger inden kursusstart.

OBS: Ved sen tilmelding eller ønske om ratebetaling – kontakt administrationen for nærmere information.

Afbestilling lange kurser

Hvis du afbestiller dit kursus tidligere end 3 uger før kurset starter har du to valgmuligheder:
Du kan få udstedt et gavekort på det fulde beløb, eller, mod et ekspeditionsgebyr på 1.000 kr., få udbetalt din indbetaling.

Hvis du afbestiller dit kursus mindre end 3 uger før kurset starter har vi ikke mulighed for at refundere din indbetaling. Du får til gengæld et gavekort, svarende til din indbetaling minus tilmeldingsgebyret på 4.500 kr.
Gavekortet kan du frit anvende ved anden lejlighed eller, efter aftale, overdrage til en anden.

Får du brug for at afbryde dit ophold undervejs kan vi desværre ikke refundere kursusprisen. Vi anbefaler at du tegner en rejseforsikring som kan dække udgifterne fx ved opstået sygdom eller andet.
Vær opmærksom på at du altid hæfter for hele kursusprisen.
Afbestillingsforsikring
Din egen forsikring inkluderer muligvis en afbestillingsforsikring. Ring derfor gerne til dit eget forsikringsselskab og forhør dig, om du allerede har en afbestillingsforsikring, der indbefatter højskoleophold. Det er også muligt via bl.a. Europæiske Rejseforsikring og Gauda at tegne en afbestillingsforsikring til et højskolekursus.
Vær opmærksom på forsikringsbetingelserne, fx at man har købt forsikringen inden man tilmelder sig højskoleopholdet

Kontakt
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte kontoret på telefon 97 85 08 22 eller på mail@struerhojskole.dk.