Afbestilling

Salgs- og afbestillingsvilkår for kurser på Struer Højskole

(pr. 8/6-2021)

SALG

Du har mulighed for at tilmelde dig vores kurser enten via vores webshop eller ved at kontakte
vores administration.

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Struer Højskole, før du har modtaget en
ordrebekræftelse.

Kursustilmeldinger er ikke bindende før betalingen af kursusafgift eller tilmeldingsgebyr er
gennemført.

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende pris.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
Valutaændringer, Force majeure. Leveringssvigt, Afgiftsændringer, Udsolgte varer og trykfejl

BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Webshop med kortbetaling
  • Kontooverførsel til konto 7602 1141015
  • Dankort og kontant (op til 19.999 kr.) ved fremmøde på adressen Vesterled 7, 7600 Struer
  • Mobilepay nr. 92 495
  • EAN 5790002502842

Obs: Vi sender ingen bekræftelse på modtagelse af betalinger.

AFBESTILLING

Hvis du får brug for at melde afbud, skal du give Højskolen besked hurtigst muligt, på telefon 97 85
08 22 eller på mail@struerhojskole.dk.

SÆRLIGT FOR KORTE KURSER

Tilmelding og betaling

Når du tilmelder dig et kort kursus (5 uger eller derunder) via webshoppen forfalder betalingen
samtidig. Du modtager herefter en tilmeldingsbekræftelse fra administrationen.

Når du tilmelder dig via administrationen, får du en tilmeldingsbekræftelse inkl.
betalingsinformation. Kursusbetalingen i sin helhed forefalder jf. dato i tilmeldingsbekræftelsen.

OBS: Ved sen tilmelding – kontakt administrationen for nærmere information.

Afbestilling

Hvis du afbestiller dit kursus tidligere end 3 uger før kurset starter har du to valgmuligheder:
Du kan få udstedt et gavekort på det fulde beløb, eller, mod et ekspeditionsgebyr på 500 kr., få
udbetalt din indbetaling.

Hvis du afbestiller dit kursus mindre end 3 uger før kurset starter har vi ikke mulighed for at
refundere din indbetaling. Du får til gengæld et gavekort, svarende til din indbetaling minus et
ekspeditionsgebyr på 500 kr. pr. kursusuge. Gavekortet kan du frit anvende ved anden lejlighed eller, efter aftale, overdrage til en anden.

SÆRLIGT FOR LANGE KURSER

Tilmelding og betaling

Du har mulighed for at tilmelde dig vores lange kurser (6 uger eller derover) enten via hjemmesiden
eller administrationen.

Når du tilmelder dig et langt kursus modtager du en tilmeldingsbekræftelse fra administrationen
inkl. betalingsinformation.

Obs: Vi sender ingen bekræftelse på modtagelse af betalinger.

I forbindelse med tilmeldingen indbetales der straks et tilmeldingsgebyr på 4.500 kr., som binder
tilmeldingen og som indgår i betalingen. Restbeløbet indbetales senest 4 uger inden kursusstart.

OBS: Ved sen tilmelding eller ønske om ratebetaling – kontakt administrationen for nærmere
information.

Afbestilling

Hvis du afbestiller dit kursus tidligere end 3 uger før kurset starter har du to valgmuligheder:
Du kan få udstedt et gavekort på det fulde beløb, eller, mod et ekspeditionsgebyr på 1.000 kr., få
udbetalt din indbetaling.

Hvis du afbestiller dit kursus mindre end 3 uger før kurset starter har vi ikke mulighed for at
refundere din indbetaling. Du får til gengæld et gavekort, svarende til din indbetaling minus
tilmeldingsgebyret på 4.500 kr. Gavekortet kan du frit anvende ved anden lejlighed eller, efter aftale, overdrage til en anden.

Afbrudt kursus

Får du brug for at afbryde dit ophold undervejs skal du meddele dette til højskolens leder samt
skriftligt til administrationen på mail@struerhojskole.dk

Med hensyn til evt. restbetaling gælder følgende:

For korte kurser 1-5 uger: Der betales for gennemførte og påbegyndte uger, samt første uge efter
kurset er afbrudt.

For lange kurser: 6-11 uger Der betales for gennemførte og påbegyndte uger, samt to uger efter kurset er afbrudt.

12-14 uger: Der betales for gennemførte og påbegyndte uger, samt tre uger efter kurset er afbrudt.
Der betales for mere end gennemførte antal uger da tabte omkostninger i forbindelse afbrudt
kursus skal dækkes.

Vi anbefaler at du tegner en rejseforsikring som kan dække udgifterne fx ved opstået sygdom eller
andet.

Afbestillingsforsikring

Din egen forsikring inkluderer muligvis en afbestillingsforsikring. Ring derfor gerne til dit eget
forsikringsselskab og forhør dig, om du allerede har en afbestillingsforsikring, der indbefatter
højskoleophold. Det er også muligt via bl.a. Europæiske Rejseforsikring og Gauda at tegne en
afbestillingsforsikring til et højskolekursus.

Vær opmærksom på forsikringsbetingelserne, fx at man har købt forsikringen inden man tilmelder
sig højskoleopholdet

Kontakt

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte kontoret på telefon 97 85 08 22 eller på
mail@struerhojskole.dk.