Vejledning

Uddannelses og erhvervsvejledning

Som kursist på Struer Højskole har du mulighed for at få individuel uddannelses- og erhvervsvejledning. Vejledningen tager udgangspunkt i din situation. Du mødes hos vejlederen, hvor vi i samarbejde arbejder os hen imod en plan for, hvad din fremtid kan bringe inden for karriere eller uddannelse.

Omdrejningspunktet for vejledning vil være at skabe en sammenhæng mellem dine kompetencer og arbejdslivets/uddannelsens udfordringer. Det handler om at have et liv med værdi, hvor man trives og kan udvikle sig.

På vores møder, som du sætter rammerne for. Har vi mulighed for at afklare, hvilke tiltag du vil have gavn af. Her er mulighed for konkrete råd eller sparring på at skrive den gode ansøgning? Eller er du i vildrede om, hvilken vej du skal vælge i uddannelsessystemet eller har du ingen anelse om, hvad du vil? Så tager vi en samtale med udgangspunkt i det, så du kan blive hjulpet godt videre.

Hvis du vil vide mere, så skriv til trine@struerhojskole.dk