21 apr 2020

Fællesspisning

Fællesspisning hver for sig

I dag, torsdag d. 23. april, skulle Struer Højskole, have holdt fællesspisning i forbindelse med Danmark spiser sammen – folkebevægelsen mod ensomhed.

Da højskolen er midlertidigt lukket, ligesom det meste af Danmark, på grund af covid-19, kan vi desværre ikke holde vores fællesspisning på højskolen. MEN: Corona skal ikke stoppe os for at samles over et lækkert måltid mad. Derfor opfordrer vi alle til at deltage i vores fællesspisning hver for sig på lørdag kl. 18!

Folkebevægelsen mod ensomheds vision er, at ingen i Danmark rammes af alvorlig ensomhed. Formålet er at bringe mennesker, som normalt ikke mødes, sammen ved at skabe fællesskab over fællesspisning. Lige nu sidder mange af os isoleret hjemme, enten alene eller sammen med vores familie. Vi føler os mere ensomme end normalt, og vi savner vores nære, som vi er afskærmet fra i denne tid. Derfor vil vi på Struer Højskole opfordre jer alle til at invitere jeres venner, familie eller nye bekendtskaber til virtuel fællesspisning.

Konceptet er enkelt, vi har sørget for menuen og indkøbslisten, som du finder her:

Indkøbsliste

Opskrift

1. Inviter dine gæster til fællesspisning hver for sig
  2. Du og dine gæster handler hver for sig ind til aftenens menu, som består af brændende kærlighed med forårsfornemmelser
  3. Tilbered og anret maden, så den er klar til kl. 18.00
  4. Dæk bord og ring dine gæster op, på f.eks. Facetime, Facebook, Skype, eller Zoom.
  5. Hav en hyggelig aften og mærk fællesskabet

Vi håber, at I alle vil støtte op om fællesspisningen! Selv om vi ikke kan samles, kan vi stadig skænke hinanden en tanke og mærke, at vi er en del af et fællesskab, når vi alle sætter os til bordet lørdag kl. 18.00.